IK Start kiosk

Forside Prosjekter IK Start kiosk
screen-publishing-ik_start-kiosk-P1200810

Idrettsklubben Start i Kristiansand fikk en digital oppgradering av kioskene på sin stadion med skjermer og programvare. Målet var økt salg, fleksible menyer og redusert marsvin. Løsningen førte umiddelbart til en salgsøkning på hele 44 %, bedre arrangements fleksibilitet og miljøgevinster gjennom redusert papir bruk.

År
2021

Kunde
IK Start

Sted
Sparebanken Sør Arena

Tjenester

Hospitality TV

Team

Oskar Rosnes

Idrettsklubben Start, den tradisjonsrike fotballklubben fra Kristiansand etablert i 1905, er kjent som en av Norges mest respekterte klubber. Da klubben fikk sin helt nye stadion 15. april 2007, åpnet dette også dørene for økte inntektsmuligheter. Stadion har en kapasitet på 14.500 tilskuere, og det var viktig å kunne benytte anlegget til flere arrangementer enn kun fotballkamper for å sikre bedre økonomiske utsikter. 

Mat- og drikkekioskene som befinner seg i og rundt stadion hadde tidligere menyer som kun kunne endres manuelt. Dette skapte store utfordringer ved arrangementer som avvek fra vanlige fotballkamper, og begrenset også muligheten til dynamisk prissetting mot slutten av kampene for å redusere matsvinn. 

Med en helt ny digital skiltingsløsning ville det åpne seg en rekke muligheter for økt salg, enklere prisjustering og effektiv distribusjon av generell informasjon. 

Ved prosjektets oppstart var hovedmålet klart: Øke salget gjennom rask og enkel menyendring, slik at priser kunne tilpasses underveis i arrangementene. I tillegg ønsket klubben muligheten til å fremheve dagens spesifikke produkter, noe som også ville gi bedre utbytte fra leverandøravtalene. 

Muligheten til å tilby store arrangementer med egen profilering, unike priser og menyer, var avgjørende for å kunne leie ut stadion til eventarrangører. Dette ville ikke være mulig å få til uten digitale skjermer. 

Totalt ble åtte kiosker utstyrt med skjermer og styringsprogramvare fra Screen Publishing. Resultatet taler for seg selv – ved bruk av vår programvare og Philips profesjonelle skjermer fra D-serien økte salget med hele 44% allerede under de to første kampene etter installasjon. Løsningene har også økt interessen for stadion som arrangementsarena. 

I tillegg til økonomiske fordeler bidrar de digitale skjermene til redusert matsvinn gjennom dynamiske prisjusteringer, samtidig som mindre papirbruk gir miljømessige gevinster. 

Galleri

Våre tjenester

Digital Signage

Hospitality TV

LED-vegg

Montering

Møteromløsninger

Proff lyd

Relaterte prosjekter

Ingen prosjekter